REK894850873 - REKLAMACJA
Reklamacja dotycząca "walutowości" umowy kredytowej waloryzowanej. Bank pomimo zawarcia kontraktu złotówkowego stosującego waloryzację umowną, stwarza wrażenie, że łączy nas kontrakt dewizowy. Próbuję to wyjaśnić.
Do:
mBank S.A.
kontakt@mbank.com.pl
Od:
Jan Kowalski
ul. Sprawiedliwa 1
01-234 Warszawa
umowa kredytowa nr. 999999/2006
konto umowy: 999999
rachunek ROR: 999999
dot. sposobu realizacji umowy o kredyt hipoteczny waloryzowany kursem CHF nr 00159095/2006 (dalej: Umowa)
Działając na podstawie ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym, składam następujące zastrzeżenia:
1. Wykonania Umowy zgodnie z jej postanowieniami,
2. Zgodności postanowień Umowy z prawem, obowiązującym w dniu jej zawarcia.
Bank wykonując Umowę, realizuje następujące sprawy niezgodnie z postanowieniami Umowy, czy też niezgodnie z zasadami prawa obowiązującego w dniu zawarcia Umowy :
a) używa nazwy "kredyt hipoteczny CHF" w korespondencji związanej z Umową,
b) wyraża dług wynikający z Umowy w systemie transakcyjnym w pieniądzu zagranicznym,
c) wyraża harmonogram, będący integralną częścią Umowy, w pieniądzu zagranicznym.
Zaznaczam, że:
d) wnioskowałem o kredyt mający na celu zakup mieszkania na rynku polskim,
e) Umowa została zawarta wyrażając kwotę kredytu (§1. ust.2) w pieniądzu polskim,
f) Umowa została zawarta wyrażając zobowiązania finansowe banku (§5) w pieniądzu polskim,
g) koszta około kredytowe bank wypłacił na mój rachunek ROR prowadzony w pieniądzu polskim,
h) transakcja zapłaty za mieszkanie była wykonana przez bank, w moim imieniu, na rzecz osoby trzeciej, na obszarze Polski oraz była przeprowadzona w pieniądzu polskim,
i) hipoteka została wyrażona w pieniądzu polskim,
j) nie zawierałem z Bankiem, żadnego aneksu, w szczególności zmieniającego walutę długu.
Powyższe cechy jednoznaczenie świadczą ocelu, naturze oraz walucie zawartej Umowy.
W związku z powyższym, w trybie reklamacyjnym, wzywam Bank do:
1. Podania przyczyny używania w nazwie Umowy sformułowania "waloryzowany kursem waluty obcej",
2. Przedstawienia wyczerpujących informacji na jakiej podstawie doświadczam skutków tożsamych z posiadaniem zobowiązania dewizowego,
3. Podania podstaw prawnych objawów związanych z realizacją Umowy wymienionych w punktach a), b), oraz c) niniejszej reklamacji,
4. Przedstawienia podstaw Umowy w zakresie przepisów prawa dewizowego, kodeksu cywilnego, prawa bankowego, oraz innych przepisów jeżeli Umowa im podlega.
W przypadku rozpatrzenia reklamacji niezgodnie z moją wolą, wnoszę o precyzyjne poinformowanie o podstawach prawnych decyzji Banku.
W przypadku rozpatrzenia reklamacji niezgodnie z moją wolą lub udzielenia odpowiedzi w sposób sprzeczny z wymogami Ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym, w szczególności art. 9:
1. skieruję skargę do Rzecznika Finansowego,
2. powiadomię Komisję Nadzoru Finansowego, że Bank prowadzi działalność z naruszeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
Zwracam uwagę na fakt, że odpowiedź wprowadzająca w błąd konsumenta może zostać uznana za nieuczciwą praktykę rynkową w rozumieniu Ustawy z dnia 23 sierpnia 2007r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym i/lub oszustwo w rozumieniu Kodeksu Karnego.
Z poważaniem,
Jan Kowalski
Odpowiedź banku: http://reklamacjembank.blogspot.com/2016/07/rek894850873.html
Oprotestowanie odpowiedzi: http://reklamacjembank.blogspot.com/2016/07/rek894850873-oprotestowanie-odpowiedzi_38.html
Wniosek Rzecznika Finansowego do mBank:
http://reklamacjembank.blogspot.com/2017/02/rek894850873-wniosek-rf-do-mbank.html
Odpowiedź mBank do Rzecznika Finansowego:
http://reklamacjembank.blogspot.com/2017/02/rek894850873-odpowiedz-mbank-w-sprawie.html
Do:
mBank S.A.
kontakt@mbank.com.pl
Od:
Jan Kowalski
ul. Sprawiedliwa 1
01-234 Warszawa
umowa kredytowa nr. 999999/2006
konto umowy: 999999
rachunek ROR: 999999
REKLAMACJA
dot. sposobu realizacji umowy o kredyt hipoteczny waloryzowany kursem CHF nr 00159095/2006 (dalej: Umowa)
Działając na podstawie ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym, składam następujące zastrzeżenia:
1. Wykonania Umowy zgodnie z jej postanowieniami,
2. Zgodności postanowień Umowy z prawem, obowiązującym w dniu jej zawarcia.
~~~
Bank wykonując Umowę, realizuje następujące sprawy niezgodnie z postanowieniami Umowy, czy też niezgodnie z zasadami prawa obowiązującego w dniu zawarcia Umowy :
a) używa nazwy "kredyt hipoteczny CHF" w korespondencji związanej z Umową,
b) wyraża dług wynikający z Umowy w systemie transakcyjnym w pieniądzu zagranicznym,
c) wyraża harmonogram, będący integralną częścią Umowy, w pieniądzu zagranicznym.
Zaznaczam, że:
d) wnioskowałem o kredyt mający na celu zakup mieszkania na rynku polskim,
e) Umowa została zawarta wyrażając kwotę kredytu (§1. ust.2) w pieniądzu polskim,
f) Umowa została zawarta wyrażając zobowiązania finansowe banku (§5) w pieniądzu polskim,
g) koszta około kredytowe bank wypłacił na mój rachunek ROR prowadzony w pieniądzu polskim,
h) transakcja zapłaty za mieszkanie była wykonana przez bank, w moim imieniu, na rzecz osoby trzeciej, na obszarze Polski oraz była przeprowadzona w pieniądzu polskim,
i) hipoteka została wyrażona w pieniądzu polskim,
j) nie zawierałem z Bankiem, żadnego aneksu, w szczególności zmieniającego walutę długu.
Powyższe cechy jednoznaczenie świadczą ocelu, naturze oraz walucie zawartej Umowy.
W związku z powyższym, w trybie reklamacyjnym, wzywam Bank do:
1. Podania przyczyny używania w nazwie Umowy sformułowania "waloryzowany kursem waluty obcej",
2. Przedstawienia wyczerpujących informacji na jakiej podstawie doświadczam skutków tożsamych z posiadaniem zobowiązania dewizowego,
3. Podania podstaw prawnych objawów związanych z realizacją Umowy wymienionych w punktach a), b), oraz c) niniejszej reklamacji,
4. Przedstawienia podstaw Umowy w zakresie przepisów prawa dewizowego, kodeksu cywilnego, prawa bankowego, oraz innych przepisów jeżeli Umowa im podlega.
~~~
W przypadku rozpatrzenia reklamacji niezgodnie z moją wolą, wnoszę o precyzyjne poinformowanie o podstawach prawnych decyzji Banku.
W przypadku rozpatrzenia reklamacji niezgodnie z moją wolą lub udzielenia odpowiedzi w sposób sprzeczny z wymogami Ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym, w szczególności art. 9:
1. skieruję skargę do Rzecznika Finansowego,
2. powiadomię Komisję Nadzoru Finansowego, że Bank prowadzi działalność z naruszeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
Zwracam uwagę na fakt, że odpowiedź wprowadzająca w błąd konsumenta może zostać uznana za nieuczciwą praktykę rynkową w rozumieniu Ustawy z dnia 23 sierpnia 2007r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym i/lub oszustwo w rozumieniu Kodeksu Karnego.
Z poważaniem,
Jan Kowalski
~~~
Odpowiedź banku: http://reklamacjembank.blogspot.com/2016/07/rek894850873.html
Oprotestowanie odpowiedzi: http://reklamacjembank.blogspot.com/2016/07/rek894850873-oprotestowanie-odpowiedzi_38.html
Wniosek Rzecznika Finansowego do mBank:
http://reklamacjembank.blogspot.com/2017/02/rek894850873-wniosek-rf-do-mbank.html
Odpowiedź mBank do Rzecznika Finansowego:
http://reklamacjembank.blogspot.com/2017/02/rek894850873-odpowiedz-mbank-w-sprawie.html
Komentarze
Prześlij komentarz